Renault Kadjar TCe 160 – benzinové SUV na silnici

Testy
24.06.2019

F T G

Renault Kadjar TCe 160 – benzinové SUV na silnici

Nedávná modernizace Renaultu Kadjar přinesla nejen přepracovaný exteriér a interiér, ale také nové motory. Testovali jsme model s nejvýkonnější benzinovou třináctistovkou TCe 160 v kombinaci s manuální převodovkou.

Segment středně velkých SUV doslova praská ve švech, a tak ani oblíbený Renault Kadjar nebude mít na růžích ustláno. Vždyť například koncernové dvojče Nissan Qashqai rovněž nabízí velice elegantní design a hrozbu bezesporu představuje i o poznání konzervativnější Škoda Karoq. Ta zaujme především moderní technikou a velmi kvalitním zpracováním. Ale zpátky k Renaultu.

Facelift modelu Kajdar není nikterak zásadní, spíše se jedná o kosmetickou modernizaci. Tedy alespoň zvenčí. Přední část dostala nové svítilny s LED diodami pro denní svícení. Efektně působí i inovovaná maska chladiče a nově tvarovaný přední nárazník. Vzadu zaujmou nové sdružené světlomety s LED technologií. Přepracovaný je i zadní nárazník. Ten dostal falešné koncovky výfuku, které jsou však poměrně snadno odhalitelné.

Karosérie jinak působí elegantním dojmem s nádechem dynamiky. Svůj podíl na tom mají i výstupky na kapotě, na které navazuje dvojice A-sloupků. Palec nahoru zaslouží i nový design litých kol. Testovali jsme vůz v bílém provedení, které model Kadjar opticky zvětšuje. V interiéru však s příliš velkým prostorem nepočítejte.

Přehledný a funkční interiér

Po usednutí do vozu si okamžitě všímáme nového displeje infotainmentu R-link 2 včetně ovládacího panelu klimatizace. Displej byl moderně integrován do středového panelu, což působí velice moderním dojmem. V zorném poli řidiče se nachází centrální displej, na kterém si můžete vybrat několik možností zobrazení otáčkoměru a rychloměru. Chyběl nám snad jen ukazatel teploty oleje.  

Pochvalu zaslouží sedadla a to díky optimální tuhosti a dostatečnému bočnímu vedení. Ocenili jsme nastavitelnou délku sedáku, který tak perfektně podpírá stehna cestujících na předních sedadlech. Postrádali jsme snad jen možnost nastavení sklonu sedáku. Zvláštně umístěná tlačítka vyhřívání sedadel jsme však museli chvíli hledat. Nacházejí se totiž na přední straně loketní opěrky.

Ovladače oken na dveřích již nevycházejí z Nissanu a jsou plně podsvícené. Vpředu není místa na rozdávání, za což může poměrně robustní přístrojová deska a dveřní výplně (včetně madla). Vzadu je to s místem podobné, avšak i zde se sedí velmi pohodlně.

Zavazadelník nabízí solidní objem 472 litrů. Ten je sice poměrně mělký, může se ale pochlubit dvojitým dnem. I díky němu lze po sklopení opěradel zadních sedadel vytvořit zcela rovnou plochu, která usnadňuje manipulaci s rozměrným nákladem. Zajímavé je, že oproti konkurenci nabízí zavazadlový prostor slušnou šířku. Celkově je tedy velice dobře využitelný.

Větší motor potěší

Nejvíce žádanou pohonnou jednotkou bude pochopitelně benzinový čtyřválec. V rámci modernizace nahradil dosavadní motor 1.2 TCe nový 1.3 TCe a to ve dvou výkonových variantách 103 kW a 117 kW. My jsme testovali silnější provedení se nejvyšším výkonem 117 kW při 5500 ot/min. Největší točivý moment 260 N.m pak vrcholí již při 1750 ot/min.

Zážehový čtyřválec vychází ze staršího motoru 1.2, avšak prodělal celou řadu změn. Nejzásadnější modifikací kromě zvětšení objemu pohonné jednotky bylo použití chlazených svodů výfuku na hlavě motoru. Díky tomu se motor rychleji zahřívá na provozní teplotu v porovnání s přechozím čtyřválcem 1.2. To má samozřejmě pozitivní vliv nejen na emise, ale také spotřebu pohonných hmot. Motor také dostal elektromechanicky ovládanou klapku obtoku turbodmychadla omezující jeho maximální otáčky. Tím pochopitelně dochází k regulaci plnícího tlaku. A jak motor funguje v praxi?

Po nastartování se projevuje velice kultivovaným chodem. Při jízdě se vytáčí s lehkostí a rychle reaguje na jakýkoliv pohyb plynového pedálu. K tomu všemu navíc přidává příjemný akustický projev. Kadjar poskytuje slušnou dynamiku prakticky v jakémkoliv jízdním režimu a jako ryba ve vodě se cítí i při rychlém dálničním tempu. Bezesporu se jedná o jeden z nejlepších motorů své třídy.

Šestistupňový manuál je poměrně přesný a jednotlivé rychlosti jsou dobře odstupňované. Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje kolem 7,2 l/100 km. Při snaze o úspornou jízdu není problém jezdit na hranici 6,5 l na 100 km. Ve městě pak počítejte s osmilitrovým průměrem.

Pouze na silnici?

Ačkoliv se podvozek Renaultu Kadjar chlubí velice slušnou světlou výškou, do terénu se s ním příliš vydávat nemůžete. Tedy alespoň ne s testovanou motorizací TCe 160. Všechny benzinové varianty totiž mají poháněnou pouze přední nápravu. Pokud tedy máte terénní ambice, měli byste sáhnout po vznětovém motoru 1.5 Blue dCi 150. 

Odpružení bylo naladěno spíše na tužší notu. Příliš komfortu tedy při jízdě především po rozbitých cestách očekávat nelze. To samozřejmě nahrává solidní stabilitě. Karosérie se výrazně nenaklání a typická nedotáčivost přichází relativně pozdě. Vůz se i při dynamické jízdě snaží držet silnice jako přibitý a působí tak poměrně agilním dojmem. Snad jen odhlučnění podvozku a motorového prostoru by mohlo být lepší.

Resumé

Renault Kadjar TCe 160 je originálním SUV a oproti německé konkurenci nepůsobí tak strohým dojmem. Poněkud stísněný interiér nabízí optimální sedadla a skvěle využitelný zavazadlový prostor. Asi největší předností testovaného vozu je výkonný zážehový čtyřválec, který představuje špičku své kategorie. I díky němu si myslíme, že Renault zvládne hravě obhájit pořizovací cenu tohoto pohledného vozu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Renault
Model:Kadjar
Karosérie:SUV
Motor:TCe 160
Palivo:benzín
Rok výroby:2019
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový
Válce:4
Objem motoru:1332 ccm
Nejvyšší výkon:117/5500 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:260/1750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:210 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:9,9 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 6,4 l, kWh
Velikost zav. prostoru:472 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):55
Pohotovostní hmotnost:1333 Kg
Nosnost:447 Kg
Základní cena:529 900 Kč (ZEN, TCe 140 GPF)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:569 900 Kč (EDITION, TCe 160 GPF)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -