Honda Accord i-CTDi - dohoda na naftu (TEST)

Testy
06.11.2004

F T G

Honda Accord i-CTDi - dohoda na naftu (TEST)

Dlouhou dobu se renomovaná Honda bránila výrobě vznětových motorů a zájem o tyto agregáty řešila především získáním lincencí od jiných výrobců. Rostoucí poptávka zákazníků po dieslových motorech však brzy přinutila inženýry k intenzivnímu vývoji, jehož výsledkem je špičkový naftový čtyřválec s označením 2.2 i-CTDi (inteligent-Common rail Turbo Diesel).

Dlouhou dobu se renomovaná Honda bránila výrobě vznětových motorů a zájem o tyto agregáty řešila především získáním lincencí od jiných výrobců. Rostoucí poptávka zákazníků po dieslových motorech však brzy přinutila inženýry k intenzivnímu vývoji, jehož výsledkem je špičkový naftový čtyřválec s označením 2.2 i-CTDi (inteligent-Common rail Turbo Diesel).

Špičková technika jak již samotný název napovídá využívá moderního systému vstřikování common rail druhé generace a turbodmychadla s proměnnou geometrií lopatek. Zajímavostí je použitá technologie polotuhého lití bloku motoru a vyvažovací hřídele.

Avizovaným motorem byl vybaven podle našeho názoru jeden z nejlepších současných představitelů automobilů střední třídy – Honda Accord. Vůz charakterizují ostré linie karoserie, které mu dodávají jistou dávku sportovní image.

Celkovému ztvárnění by prospěla větší kola, což je dáno zejména díky relativně velkým výřezům blatníků. Pohonná jednotka poměrně dlouho „žhaví“ a po nastartování se projevuje klapavým chodem.

Po zahřátí se však motor znatelně ztiší a nabízí téměř uším lahodící projev, který je velmi podobný chodu benzinového agregátu. Při samotné jízdě jsme ocenili dynamický potenciál v širokém spektru otáček, agregát slušně zabírá již od 1500 ot./min. a nekompromisně zrychluje až do 4500 ot./min. S motorem úzce spolupracuje pětistupňová převodovka s relativně dlouhými převody. Nutno dodat, že by si automobil zejména v duchu současného trendu dieslových jednotek přeci jen zasloužil šestý převodový stupeň, který by byl výborně využitelný hlavně při rychlém dálničním tempu.

Sprint z 0 na 100 zvládá Honda za 9,4 s, maximální rychlost je udávána hodnotou 210 km/h. Výrobce v technické specifikaci slibuje příznivou spotřebu pohonných hmot, jejíž údaje můžeme po našem redakčním testu jenom potvrdit.

Svižné tempo si žádá kolem 6,4 l na 100 km, při umírněné jízdě však není problém dosáhnout příznivé hodnoty pod hranicí šesti litrů nafty. Interiér testovaného provedení Sport kombinuje karbonový dekor středového panelu se sedadly potaženými kvalitním potahem a kůží lemovanými boky.

Sedadla dále nabízí výborné boční vedení, které dokonale drží tělo i při opravdu sportovní jízdě.

Jízdní vlastnosti se nesou v tradičním duchu vozů renomovaného výrobce Honda. Pomyslná hranice adheze je u tohoto modelu posunuta zejména díky důmyslnému podvozku s lichoběžníkovými závěsy vpředu a pětiprvkovým uchycením vzadu.

Díky tomuto řešení se chová Honda Accord přísně neutrálně a podvozek citelně eliminuje vrozenou nedotáčivost automobilu s předním pohonem. Při jízdě jsme rovněž ocenili špičkové aerodynamické odhlučnění, uvítali bychom ale přeci jen trochu tvrdší odpružení k částečnému zamezení naklánění vozu v příčném a podélném směru.

Zavazadlový prostor nabízí průměrný objem 459 litrů, potencionální zájemce asi nepotěší relativně vysoko umístěná hrana kufru, která poněkud znesnadňuje nakládání těžších zavazadel.

Charismatická Honda Accord poskytuje potencionálním zájemcům jistou dávku originality a v kombinaci s reprezentativním designem a úsporným motorem představuje solidní manažerský automobil.

Příznivci vozů střední třídy jistě ocení i nekonvenční vzhled zejména ve srovnání s někdy až příliš konzervativním ztvárněním automobilů koncernu VW.

Nevýhodou může být absence palubního počítače a omezená možnost nabídky nadstandardní výbavy, která je bohužel typická právě pro japonské automobilky.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Accord 2.2 i-CTDi

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2204 ccm. Kompresní poměr 16,7:1. Nejvyšší výkon 103 kW při 4000/min. Největší točivý moment 340 Nm při 1500/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Pětistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

Vpředu lichoběžníkové uchycení, pětiprvkové závěsy vzadu. Kotoučové brzdy na všech kolech. Pneumatiky 205/55 R16.

Karoserie

Samonosná, čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 6,7/5,4/4,6 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 267 cm. Celkové vnější rozměry 466,5/176/145 cm. Palivová nádrž 65 l.

Základní cena (Cena testovaného vozu)

699 000 Kč (807 676 Kč)

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Kvalitní díly.cz -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Racinglife -
  • Awis -