Ford EcoSport 1.0 EcoBoost – povedený crossover pro každý den

Testy
25.07.2019

F T G

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost – povedený crossover pro každý den

Na evropských silnicích se v poslední době stále více setkáváme s malými praktickými vozy kategorie SUV, které mají řadu předností. Touto cestou šel i renomovaný výrobce Ford, jenž spojil dynamiku kompaktního městského automobilu s klasickou odolností vozů typu crossover. Zástupcem této skupiny je v našem případě Ford EcoSport 1.0 EcoBoost.

Prostor s širokou využitelností

Na českém trhu se Ford EcoSport objevil na začátku loňského roku po své první velmi výrazné inovaci a rozhodnutí výrobce právě tento model nasadit do prodeje i v Evropě. Konstrukčně využívá platformu z Fiesty a z hlediska vzhledu koncepčně kopíruje větší modely jako je Kuga nebo Edge. Předek má rozhodně nádech originality a také záď s nárazníkem a sdruženými světly působí velmi efektně. V případě námi testovaného vozu se jedná o dvoubarevné lakování ve žluté barvě Luxe s kontrastní černou střechou Shadow.

Ford je vybaven sedmnáctipalcovými koly s disky z lehkých slitin v černém lakování. Jeho délka je 4096 mm, šířka 1765 mm a výška 1653 mm, rozvor náprav 2519 mm. Hlavními tříválcovými konkurenty jsou například Seat Arona, Opel Crossland X, Kia Stonic, Renault Captour nebo Volkswagen T-Cross.

Velmi netradiční je řešení pátých dveří, které se neotvírají nahoru, ale do strany směrem do silnice. Je to netradiční řešení, od kterého v minulosti většina výrobců odstoupila. Dříve právě tento způsob otevírání umožňoval na zadní dveře umístit i rezervní kolo. Nyní si musí majitel vystačit s opravnou sadou, kterou najde na dně zavazadlového prostoru. Zavazadelník má slušný objem 356 litrů, po sklopení sedadel lze tento prostor zvětšit až na zajímavých 1238 litrů.

Fordu se rozhodně u EcoSportu povedl interiér, který je i přes poměrně menší vnější rozměry  prostorný a pro cestující na předních i zadních sedadlech skutečně dostatečný. Také použité plasty dobře lícují a působí esteticky velmi zdařile. Řidič obvykle ocení zvýšenou polohu za volantem a dobrý výhled do všech stran stejně jako variabilitu nastavení sedadla i volantu vzhledem k jeho rozměrům a celkové příjemné prostředí. Také nad hlavou je dost místa i vzadu. Připomínka by snad směřovala k problémům s koleny u pasažérů vzadu, zejména pokud jsou vyšší postavy. Tento problém je ale prakticky stejný jako u srovnatelných modelů vozů typu crossover ostatních výrobců.

Vrcholová výbava ST- Line

K atraktivnímu vzhledu námi testovaného vozu významně přispívá výbava ST line a to prakticky ze všech úhlů pohledu. Velmi efektivně působí nárazníky, boční nástavce prahů a ochranné lišty dveří, které jsou v barvě karosérie, stejně jako prahy předních dveří s nápisem ST Line. V interiéru najdeme  pohodlná a příjemná sedadla v kombinaci kůže/velur s červeným prošíváním, sportovní pedály s vložkami z nerezové oceli nebo volant potažený kůží a opět s červeným prošíváním. Stejné prošívání mají i velurové přední a zadní rohože.

Posádka ocení dobře ovladatelnou automatickou klimatizaci včetně vnitřní recirkulace vzduchu nebo prémiové ambientní osvětlení interiéru s možností volby barvy pomocí osmipalcového dotykového displeje, který dominuje ve středu palubní desky. Ten má pěknou grafiku, nepostrádá široké možnosti spojení s mobilním telefonem a jednoduše se ovládá. Kromě toho také rozumí českým hlasovým pokynům, a to v dané třídě rozhodně není obvyklé. V rámci sdruženého přístroje před řidičem najdeme další 4,2 palcový displej palubního počítače se základními provozními údaji.

Řidič ocení startování bez použití kličku, automatické světlomety nebo funkci tempomatu s nastavitelným omezením rychlosti. Přední světlomety mají LED pásky denního svícení a funkci zpoždění zhasnutí předních světel, nechybí mlhová světla. Za příplatek 19 900 Kč byl navíc vůz vybaven sadou Premium ST Line, která zahrnuje tmavá zadní skla, zadní spoiler dveří a xenonové světlomety. V rámci sady Winter (11 000 Kč) vozu nechybí vyhřívané čelní sklo a také vyhřívaná přední sedadla včetně volantu. Poslední zabudovaná příplatková sada City (6000Kč) představuje parkovací asistent se senzory vpředu a vzadu a sklápění předních zpětných zrcátek po uzamčení vozu. Příplatek za metalické dvojbarevné lakování vozu je aktuálně 16 900 Kč.

Jízdní vlastnosti na jedničku

Pod kapotou zkoušeného vozu se nacházel benzinový tříválec 1.0 EcoBoost, který je dobře známý i z dalších modelů tohoto výrobce. Motor si vysloužil pochvalu díky své pružnosti, spolehlivosti a výkonu. Není sice nejúspornější, v našem případě ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou se jeho spotřeba během testu v různých provozních situacích pohybovala mírně nad osm litrů. A to je nejméně o litr a půl více než uváděná normovaná spotřeba. Díky slušnému objemu nádrže 52 litrů je ale jeho dojezd nad hranicí 600 kilometrů a to je v této kategorii rozhodně slušná hodnota.

Tříválcový motor je kladně hodnocen nejen pro svoji spolehlivost, ale poměrně velmi slušný jízdní výkon a také kultivovaný a tichý chod. Také odhlučnění vozu je skutečně na vysoké úrovni a je to znát zejména při vyšších rychlostech. Agregát začíná zatahovat kolem hranice 1500 ot/min a svého vrcholu dosahuje kolem 4500 ot/min. Pro běžné cestování bez nějakých extrémnějších požadavků se jedná o povedený motor. Pochvalu také zaslouží zdařilá kombinace s intuitivně řadící šestistupňovou automatickou převodovkou.

Podvozek má vpředu zavěšení McPherson, vzadu pak najdeme klasickou torzní příčku. Tento model byl původně vyvinut pro jihoamerické trhy a tak po jeho výrazné modernizaci a uvedení na evropský trh vůz dostal nové tlumiče, pružiny a celkové naladění. Právě těmito úpravami lépe vyhovuje evropským komunikacím a to mu rozhodně prospělo. Dobře sedí na kvalitních silnicích a stejně dobře zvládne i rozbité okresky. Se sedmnáctipalcovými koly nabídne slušný komfort, zdařile filtruje nerovnosti a neodskakuje na nich, problém mu nedělá ani svižnější tempo. Díky své zvýšené karosérii má v zatáčkách trochu tendenci se naklánět a mírně se projevuje i jeho nedotáčivost zásluhou světlé výšky 190 mm. V terénu uživatel ocení slušné nájezdové a přechodové úhly (21 stupňů/33 stupňů) a tak Ford EcoSport i zde své uživatele rozhodně překvapí.

Resumé

Nový Ford EcoSport nevypadá vůbec špatně, obzvláště v našem žluto-černém metalickém provedení karoserie a s atraktivní doplňkovou výbavou ST-Line. I přes své poměrně malé rozměry působí robustně tak, jak to má u kategorie SUV asi být. Zvláštností jsou zadní dveře, které se otevírají do boku. Uvnitř až překvapivě prostorné kabiny se sedí dost vysoko a uživatel si musí zvyknout na výhled přes mohutné přední sloupky s malými okénky, které vzhledově doplňují zdařilou karosérii. Při srovnání s ostatními konkurenty této kategorie crossoverů je jeho předností i to, že se rozhodně neztratí ani v lehčím terénu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Ford
Model:EcoSport
Karosérie:SUV
Motor:1.0 EcoBoost
Palivo:benzín
Rok výroby:2019
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový
Válce:3
Objem motoru:998 ccm
Nejvyšší výkon:92/6000 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:170/1400-5000 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:180 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:11,3 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:6,2/4,7/5,3 l, kWh
Velikost zav. prostoru:356 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):52
Pohotovostní hmotnost:1303 Kg
Nosnost:422 Kg
Základní cena:379 900 Kč (1.0 EcoBoost 73 kW, Trend, akční cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:409 900 Kč (1.0 EcoBoost 92 kW 6st. AT, Trend, akční cena)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -