„Aut máme dost“, hlásí automobilky, vracejí se i dočasně zavřené verze

Články
30.08.2023

F T G

„Aut máme dost“, hlásí automobilky, vracejí se i dočasně zavřené verze

To, čemu automobilky čelily v uplynulých měsících, nemá v historii automobilového průmyslu obdoby. Epidemie covidu ochromila továrny, způsobila i výrazné logistické výpadky. Jakmile se situace trochu uklidnila, vypukla čipová krize. A nejen ta. Jednou chyběl kaučuk, pak zase lithium…

Výrobu také komplikovaly výpadky surovin a komponentů. Raketově rostly ceny oceli a dalších materiálů. A aby toho nebylo málo, s válkou na Ukrajině se přidal i kritický nedostatek řidičů kamionů. Evropský automobilový průmysl procházel jedním z nejtěžších období, což klienti pocítili skokovým růstem cen nových automobilů i náhradních dílů, zdražením servisních prací a nekonečnými dodacími lhůtami.

V poslední době se ovšem zdá, že automobilová krize je zažehnána. Automobilky hlásí, že mají opět skladové vozy k dispozici, a vše naznačuje tomu, že ceny nových aut už dále neporostou, nebo aspoň ne takovým tempem jako dosud. To potvrzuje i ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini: „V oblasti dodávek vozů došlo k výraznému zlepšení.

Při objednání do výroby jsme se u většiny modelů vrátili ke standardním 3-4 měsícům. Co se týče vozidel na skladě, těch máme opět dostatek. Znovu zavádíme akční ceny i výhodné financování. Například na nový Peugeot 2008 v současné době nabízíme operativní leasing za 6990 Kč měsíčně včetně povinného a havarijního pojištění. Na podzim bychom měli opět uspořádat tradiční akční nabídku 7 dní Peugeot, a to jak na skladové vozy, tak i na objednávky do výroby.“

Další dobrou zprávou je to, že se vrací modely, které dočasně musely být z oficiální nabídky vyřazeny. Příkladem je Peugeot Rifter s homologací N1. Ten před několika měsíci zcela zmizel z ceníků. Nedostatečná výrobní kapacita totiž neumožňovala přijímat nové objednávky. Od září je ale oblíbený Rifter s benzínovým či dieselovým motorem znovu v prodeji, navíc doplněný o praktickou prodlouženou variantu Long. Tu pořídíte za výhodných 630 000 Kč včetně DPH, standardní kratší verzi pak za 595 000 Kč.

Na výběr jsou tři úrovně výbavy včetně luxusní GT zahrnující celou řadu bezpečnostních a komfortních doplňků. Nabídka motorizací zahrnuje benzínový tříválec PureTech 110 nebo 130 koní a dieselový BlueHDi o výkonu 130 koní s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem.

Návrat modelu Peugeot Rifter se spalovacím motorem ovšem ani zdaleka neznamená, že by se elektrická verze e-Rifter chystala vyklidit pole. Ta se totiž do současného trendu elektrifikace velmi efektivně začlenila. S baterií o kapacitě 50 kWh ujede e-Rifter na jedno nabití až 279 kilometrů. Třicetiminutová zastávka u rychlodobíječky mu pak poskytne šťávu na dalších 220 bezemisních kilometrů. Peugeot e-Rifter se prodává za 1 000 005 Kč, za delší verzi Long si pak připlatíte ještě 35 tisíc korun.

Z konce čipové krize se samozřejmě celý automobilový trh raduje a některé automobilky se dokonce poučily. Skupina Stellantis najala tým specialistů a nechala si vypracovat podrobnou analýzu budoucích požadavků zákazníků z hlediska vyspělých technologií. Dále navázala cenná partnerství s výrobci čipů i s výrobci dalších klíčových komponentů či surovin a vytvořila velmi efektivní strategii, jak podobným výpadkům v budoucnu předcházet.

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -