Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid – vyspělé SUV s efektivním hybridním pohonem (e:HEV + e:PHEV)

Testy
13.03.2024

F T G

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid – vyspělé SUV s efektivním hybridním pohonem (e:HEV + e:PHEV)

Šestá generace Hondy CR-V zaujme nejen ostřeji řezanými tvary, ale také prostorným interiérem nebo kultivovaným hybridním pohonem. Bohatá výbava je pak u Hondy samozřejmostí, stejně jako skvělé jízdní vlastnosti. Novinku jsme zkoušeli nejen s klastickým hybridním pohonem e:HEV, ale také plug-in hybridní motorizací e:PHEV, která nabízí velmi slušný dojezd výhradně na elektřinu.

Je to již pár let, co se Honda vydala cestou elektrifikovaných modelů a nový model CR-V není výjimkou. Namísto vznětové motorizace tak Honda CR-V sází na dva druhy hybridních pohonů. Současný vývoj automobilového trhu jasně potvrzuje, že se strategie tohoto japonského výrobce vyplatila.

Výraznější design

Už při prvním pohledu na novinku je zřejmé, že japonské SUV mezigeneračně povyrostlo. Karosérie na délku měří 4706 milimetrů, což je o 106 mm více, než u předchozího provedení. Více místa na zadních sedadlech pak přinesl o téměř 4 centimetry delší rozvor, který se prodloužil na 2700 milimetrů. Novinka narostla také do šířky a to o 11 mm na celkových 1866 mm.

Z pohledu designu Honda představila ostřeji řezané křivky s velkým důrazem na jednoduché linie. Jedná se o nekomplikovaný vzhled, který působí relativně konzervativním dojmem. Troufáme si tak tvrdit, že se nový model CR-V ani po delší době neokouká.

Přední část vozu zaujme kolmou maskou chladiče s výrazným logem značky. Na ní pak po stranách navazují hlavní LED světlomety s úzkým tvarem. Ten vozu dodává dynamický nádech. Hlavní světla pak zaslouží palec nahoru za velmi dobrou svítivost. Z boku si nelze nevšimnout úzkých sloupků a bohatého prosklení, což zlepšuje výhled z vozu. Elegantně pak působí decentně oplastované lemy prahů a podběhů.

Dominantou zadní části karosérie jsou vertikální sdružené světlomety. Dynamicky působí spoiler pátých dveří, na eleganci naopak hraje dvojice chromovaných koncovek výfuků, jež částečně vystupují z nárazníku. Určitým omezením pro někoho může být skutečnost, že jsou všechny specifikace vybaveny výhradně osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin. Jiná varianta prostě není.

Prostorný interiér s architekturou modelu Civic

Není žádným tajemstvím, že se vnitřek vozu výrazně inspiroval jedenáctou generací modelu Civic. Líbí se nám jednoduché tvary palubní desky, kde je hlavní dominantou horizontální dekorační lišta. Do ní byly integrovány výdechy klimatizace, což působí elegantně a čistě zároveň. Palec nahoru také zaslouží ovládání klimatizace prostřednictvím klasických ovladačů. Jsou intuitivní a nezhoršují koncentraci řidiče při jízdě.

Interiér zahrnuje řadu kvalitních materiálů a měkčených plastů. Vše je dobře slícováno a při jízdě se z palubní desky neozývají žádné nepříjemné zvuky. Dominantou interiéru je displej multimediálního systému Honda Connect. Ten se chlubí úhlopříčkou 9 palců, je přehledný a nabízí jednoduché ovládání. V jeho rámečku najdeme několik fyzických tlačítek, jež zpříjemňují ovládání. Snad jen grafika by mohla být modernější, přestože se v té stávající velmi rychle zorientujete.

Všechny výbavové stupně Hondy CR-V mají digitální přístrojový štít o rozměru 10,2 palců. Líbí se nám vysoké rozlišení i možnost uzpůsobení zobrazení různých informací. Volič automatické převodovky se ovládá pomocí tlačítek, což vyžaduje chvíli zvyku. Poté však působí jednoduše a za hlavní výhodu považujeme rychlost volby konkrétního režimu.

Přední sedadla dostala speciální konstrukci pro optimalizaci ergonomie. Ta má lépe držet tělo v zatáčkách a zároveň zjednodušit nastupování a vystupování z vozu. Sedadla jsou navíc ergonomicky dobře provedená a neunaví ani při delší jízdě. Na zadní sedadla se pohodlně nastupuje a to díky velkému úhlu otevírání zadních dveří. Oproti předchozí generaci je zde více místa pro nohy, stejně tak i v oblasti hlavy. Příjemné je kožené čalounění, které je součástí standardní výbavy všech výbav.

Objem zavazadlového prostoru se mezigeneračně zvětšil na 587 litrů. Tyto údaje se však týkají varianty se standardním hybridním pohonem. Jelikož jsme měli možnost vyzkoušet také verzi s plug-in hybridem, v jejím případě nás překvapil zavazadelník o objemu 617 litrů.  Důvodem menšího prostoru pro zavazadla u full hybridu je skutečnost, že se akumulátor nachází pod jeho podlahou. U plug-in hybridní verze byly baterie integrovány přímo do spodní části karosérie a to hlavně kvůli velikosti. Obě varianty pak potěší jednoduchými tvary zavazadlového prostoru. Zamrzí naopak absence sklopných sedadel Magic Seats.

Dvě elektrifikované varianty

Honda CR-V se u nás prodává výhradně s hybridním pohonem s označením 2.0 i-MMD Hybrid a to ve dvou verzích – full hybridem (e:HEV) a plug-in hybridem (e:PHEV). My jsme měli možnost vyzkoušet obě dvě motorizace. Základem pohonného systému obou verzí je dobře známý atmosférický benzinový dvoulitr s nejvyšším výkonem 109 kW při 6100 ot/min. Ten je kombinovaný s elektromotorem s maximálním výkonem 135 kW a největším točivým momentem 315 Nm. Zajímavostí je, že spalovací motor pracuje v Aktinsovově cyklu a navíc dostal vysokotlaký palivový systém s přímým vstřikováním. Novinkou jsou také svody s větší plochou nebo pevnější kliková hřídel.

Nejprve jsme usedli za volant Hondy CR-V v provedení full hybrid a pohonem všech kol AWD. Při prvním sešlápnutí plynového pedálu si všímáme, že Honda při rozjezdu využívá výhradně elektromotor a benzinový čtyřválec se připojuje až následně. Do té doby tedy funguje jako generátor. Energie se ukládá do akumulátoru s kapacitou 1,06 kWh. Dynamika této Hondy CR-V je spíše průměrná, což potvrzuje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s. CR-V vybavené full hybridním pohonem, avšak bez 4x4, zvládne zrychlení o čtyři desetiny rychleji.

Palec nahoru zaslouží hybridní pohon e:HEV za kultivovaný zvukový projev a to i při razantní akceleraci. Navíc přepnutí mezi spalovacím a elektrickým režimem většinou ani nezaznamenáte. Součástí nové automatické převodovky je nejen zmiňovaný elektromotor, ale také generátor. Automat má dva převodové stupně a k simulaci řazení si pomáhá umělým zvukem z reproduktoru.

Převodovka si hravě poradí i s kolísáním otáček, aby zamaskoval nepříjemný variátorový projev. A nutno dodat, že se jí to daří velmi dobře. Zajímavostí také je, že pádla pod volantem neslouží pro manuální řazení, ale pro nastavení intenzity rekuperace elektrické energie. Skvěle se tato funkce hodí například při sjíždění dlouhých klesání.

Spotřeba pohonných hmot je jednou z nejsilnějších stránek testovaného hybridu. V kombinovaném režimu jsme jezdili pod sedmilitrovým průměrem a při snaze o úspornou jízdu není problém stlačit apetit motoru k hranici 6 l na 100 km. Na dálnici jsme pak na palubním počítači vídali hodnoty kolem 7,7 l na 100 kilometrů. Díky palivové nádrži s dostatečný objemem 57 Iitrů se rozhodně nebudete zdržovat častým tankováním. Následně jsme přesedli do verze s možností nabíjení z elektrické zásuvky, abychom se s vámi mohli podělit o praktické zkušenosti z jízdy.

Efektivní plug-in hybrid

Přestože Honda není v technologii hybridních pohonů rozhodně žádným nováčkem, její plug-in hybrid se v Evropě objevuje vůbec poprvé. Zatímco verze e:HEV se nabízí jak s přední poháněnou nápravou, tak i ve čtyřkolce, plug-in hybrid koupíte pouze jako předokolku. Její akumulátor s kapacitou 17,7 kWh integrovaný do podvozku by totiž zástavbu hřídele pro pohon AWD neumožnil.

Honda tvrdí, že by kapacita akumulátoru měla plug-in hybridu vystačit na 82 kilometrů jízdy čistě na elektřinu. V praxi jsme si ověřili, že se jedná o reálnou hodnotu! Specifikum modelu CR-V e:PHEV je skutečnost, že se při každém studeném startu nejprve zahřeje spalovací motor (cca 2 km) a následně lze jezdit výhradně na elektrický pohon. Podmínkou je samozřejmě dostatečně nabitý akumulátor.  

Řidič si může tlačítkem na středovém panelu zvolit preferovaný režim využití pohonu. K dispozici je automatický mód, režim jízdy upřednostňující elektromotor nebo režim Save, který dobíjí akumulátor jízdou s využitím spalovacího motoru.

Skvělou vlastností plug-in hybridního systému Hondy je, že i při vybitém akumulátoru nabízí CR-V prakticky shodnou dynamiku a kultivovaný jízdní projev. Systém totiž nedovolí akumulátor plně vybít a neustále si tedy elektřinou pomáhá. A jaká je spotřeba? Při pravidelném dobíjení se lze pohybovat mezi 2-3 litry. Ale i s prázdným akumulátorem lze v kombinovaném režimu jezdit s apetitem 6,5 – 7,5 l na 100 kilometrů. Plug-in hybridní systém Hondy je tedy velice efektivní. Bravo!

Na silnici

Dynamika obou verzí hybridních pohonů je prakticky shodná, což potvrzují i hodnoty zrychlení uváděné výrobcem. Plug-in hybrid se ale chlubí nepatrně vyšší maximální rychlostí, která činí 194 km/h. V neprospěch varianty s možností nabíjení ze zásuvky naopak hovoří pohotovostní hmotnost. Auto váží přes 1,9 tuny, což je zhruba o 100 kilogramů více, než verze s klasickým hybridním pohonem.

Právě vyšší hmotnost modelu CR-V e:PHEV je na silnici znát, auto nepůsobí tak agilně, jako lehčí provedení e:HEV. Podvozek obou modelů byl nastaven spíše na komfortní jízdní charakter, takže k dynamické jízdě příliš nevybízí. Zajímavostí je, že plug-in hybridní model má již v základním provedení adaptivní tlumiče, jejichž charakteristiku lze měnit v několika jízdních režimech. Rozdíly mezi nimi však nejsou významné.

Celkově je řízení vozu příjemné a určitá těžkopádnost je znát až na limitu. To ale není parketa tohoto SUV. Raději si budete užívat komfortní jízdu, klidně i svižným tempem. Právě při něm jsme ocenili poddajnost podvozku a hlavně skvěle nastaveného posilovače řízení. Přesnost a zpětná vazba od předních kol jsou jeho hlavní výhody. A to kvitujeme, zejména v segmentu SUV.

Resumé

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid je po všech stránkách vyspělým rodinným vozem. Design jeho karosérie má charakter a jen tak nezestárne, což platí i pro interiér. Ten se navíc může pochlubit kvalitními materiály a dostatečným vnitřním prostorem. Podvozek nabízí důstojný komfort a palec nahoru zaslouží i skvěle naladěný posilovač řízení.

Oba dva hybridní pohony nové Hondy CR-V patří mezi to nejlepší na současném trhu. Výhodou full-hybridu je o něco lepší jízdní agilita a to díky nižší hmotnosti oproti plug-in hybridní verzi. Do karet mu také hraje možnost volby pohonu 4x4 u všech výbavových stupňů a v neposlední řadě i nižší pořizovací cena. Navíc má větší palivovou nádrž (57 litrů) oproti 46,5 l u plug-in hybridu.

Naopak plug-in hybridní CR-V se nabízí výhradně s adaptivním podvozkem, který u standardního hybridu neobjednáte. Výhodou je také režim Tow pro tahání brzděného přívěsu s hmotností až 1500 kilogramů. Pokud budete chtít verzi s možností nabíjení ze zásuvky, budete muset zvolit nejvyšší stupeň výbavy. Vyšší cenovku však dokáže plug-in hybrid vykompenzovat nižšími provozními náklady a to zejména při pravidelném dobíjení z domácí zásuvky. V rámci rychlejšího nabíjení auto zvládá 6,8 kWh, což zajistí plné dobití v čase přes dvě hodiny. Díky akumulátoru s relativně velkou kapacitou nabízí Honda slušný dojezd výhradně na elektrický pohon. Ten by měl být dostatečný pro městské popojíždění většiny uživatelů.

Konkrétní volba by samozřejmě měla respektovat především způsob využití vozu. My můžeme s klidným svědomím potvrdit, že ani s jednou verzí hybridního pohonu Hondy CR-V nešlápnete vedle.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:HondaHonda
Model:CR-VCR-V
Karosérie:SUVSUV
Motor:2.0 i-MMD Hybrid (e:PHEV)2.0 i-MMD Hybrid AWD (e:HEV)
Palivo:hybridhybrid
Rok výroby:20242024
Technické parametry
Typ motoru:Atmosférický zážehový + elektromotor Atmosférický zážehový + elektromotor
Válce:4 4
Objem motoru:1993 ccm1993 ccm
Nejvyšší výkon:109 / 6100 přepočtený výkon soustavy 135 / - [kW, ot/min]109 / 6100 přepočtený výkon soustavy 135 / - [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:189 / 4500 přepočtený toč. moment soustavy 335 [Nm, ot/min]189 / 4500 přepočtený toč. moment soustavy 335 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:195 km/h187 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:9,4 s9,4 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 5,4 l, kWh- / - / 5,4 l, kWh
Velikost zav. prostoru:587 l587 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):46,5 l / 17,7 kWh 57
Pohotovostní hmotnost:1916 Kg1806 Kg
Nosnost:484 Kg544 Kg
Základní cena:1 119 900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid, 2WD, Elegance) 1 119 900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid, 2WD, Elegance)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 394 900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid, 2WD, Advance Tech) 1 169 900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid, 4WD, Elegance)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -