Ford Mondeo Kombi 2.2 TDCI - sportovně laděné kombi (TEST)

Testy
01.09.2009

F T G

Ford Mondeo Kombi 2.2 TDCI - sportovně laděné kombi (TEST)

Vybíráte prostorný rodinný automobil střední třídy se sportovními geny? Zakazuje vaše vnitropodniková směrnice prémiové značky či japonské výrobce? Než podepíšete objednávku, ať už na jakoukoliv alternativu, rozhodně absolvujte zkušební jízdu s vozem Ford Mondeo Kombi.

 

Současné mondeo je již třetí generací oblíbeného zástupce střední třídy, který po mnoho let sjíždí z výrobní linky v belgickém Genku. Vyrábí se ve třech karosářských provedení – sedan, liftback a kombi. Posledně jmenovaná varianta měří na délku úctyhodných 4830 mm, což je pro zajímavost o 56 mm více ve srovnání s VW Passat Variant.

Mondeo přitom vůbec nemá snahu svou velikost maskovat. Sami zástupci značky hovoří o tzv. kinetickém designu, který je charakteristický ostrými dynamickými prvky v kombinaci se zaoblenou siluetou karosérie.

Všímáme si zužující se linie tónovaných bočních oken, pod nimiž je znatelný prolis táhnoucí se od předních blatníků až k zadním svítilnám. Právě rozměrná zadní světla společně s horním spoilerem pátých dveří dokazují snahu konstruktérů o dynamické ztvárnění automobilu. Do naší redakce přijelo Mondeo Kombi ve vrcholném provedení Titanium Sport, které je novinkou v rámci této modelové řady.

Už standardní provedení mondea je velmi pohledné a v případě námi testovaného vozu musíme prohlásit, že se bez nadsázky jedná o jeden z nejhezčích kombíků současného automobilového trhu.

Nová výbava je k dispozici pouze v kombinaci s přeplňovaným pětiválcem 2,5 l (162 kW) nebo turbodieselem 2,2 TDCI (129 kW), který měl pod kapotou i námi testovaný ford. Součástí výbavy Titanium S je sada exteriérových sportovních doplňků zahrnující například výraznou mřížku chladiče, sportovní přední a zadní nárazník, střešní lyžiny nebo dvojici chromovaných koncovek výfuků.

K agresivnímu vzhledu přispívají i osmnáctipalcová kola z lehkých slitin s 5-ti paprsky. V interiéru nechybí nové příjemné čalounění s červeným prošíváním kombinující kůži s Alcantarou. Dekorativní prvky na palubní desce standardně mající vzhled hliníku nahradila úprava pianová čerň.

Ve výbavě dále nechybí audiosoustava Sony se zásobníkem na šest CD, vyhřívané čelní sklo “Quickclear“ s vyhřívanými tryskami ostřikovačů, dešťový senzor, parkovací asistent, bi-xenonové světlomety s automatickým nastavením sklonu nebo duální klimatizace.

Příznivce dynamického svezení určitě potěší sportovní podvozek, hliníkové pedály a určitě také startovací tlačítko Ford Power. Přestože jsme brali výroky představitelů značky o použití kvalitativně srovnatelných materiálů v interiéru s prémiovým segmentem s rezervou, musíme potvrdit výrazný posun mondea v porovnání s minulou generací.

Většina plastů a ovládacích prvků se v reálu svým provedením skutečně blíží tomu, na co jsme zvyklí od prémiových výrobců, dojem kazí snad jen větší množství tlačítek a ovladačů s nejednotným designem a kvalitou. Samostatnou kapitolou je atraktivní centrální displej, který doslova hýří barvami a 3D efekty.

Rozměrově mu nestačil standardní prostor mezi kruhovými přístroji, proto ještě zabral zhruba polovinu otáčkoměru. Příjemná sedadla s výrazným bočním vedením dobře drží tělo, u řidiče jsou doplněna tvarováním v bederní oblasti a volbou elektrického nastavení v osmi směrech.

Delší opěradla přivítají zejména jedinci vyšších postav. V interiéru je vpředu i vzadu skutečně dost místa, což posádka ocení hlavně po ujetí delší vzdálenosti. Skutečně prostorný zavazadlový prostor má objem 542 litrů a po sklopení zadních sedadel naroste až na 1733 litrů.

Vzniklá rovná plocha je navíc bez zbytečných hran a výstupků a tím se zvyšuje i její všestranné využití. Po zvednutí podlahy je přístup k rezervnímu kolu na dojetí a další úložný prostor pro drobnější předměty. Srdcem vozu byl již zmiňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2179 cm3 s nejvyšším výkonem 129 kW při 3500 ot/min.

Největší točivý moment 400 N.m (s overboost až 420 N.m) vrcholí při 1750 – 2750 ot/min. Motor na nás učinil velmi pozitivní dojem, má kultivovaný projev a solidní zátah. Při rozumné spotřebě pohonných hmot (dosažená kombinovaná hodnota 7 l/100 km) lze už jezdit vcelku dynamicky a to i s ohledem na pohotovostní hmotnost 1629 kg.

Jednou z největších zbraní mondea jsou však výborné jízdní vlastnosti. Není se co divit, vždyť rozchod kol vpředu i vzadu je delší než je tomu například u BMW řady 5. Automobil sedí na silnici jako přikovaný, což je ještě navíc umocněno zmiňovaným sportovním podvozkem.

I s ním ale můžete očekávat solidní jízdní komfort. Ocenili jsme příkladné neutrální chování v rychlých zatáčkách, kde se vůz chová téměř jako zadokolka. Pomalé zatáčky pochopitelně potvrzují pohon předních kol, i zde však panuje příkladná stabilita. Pochvalu si zaslouží také řízení, které možná nenabízí takovou zpětnou vazbu jako u předchozí generace, rozhodně však není přeposilované a umožňuje řidiči vychutnat si s potěšením každou zatáčku.

Ford Mondeo Kombi je vynikající rodinný vůz, který umí nabídnout i určitou míru sportovního vyžití dynamicky založeným řidičům. Pro tyto účely bychom však přeci doporučili spíše zážehový přeplňovaný pětiválec 2,5 l. Luxusní výbava Titanium S navíc dodává vozu jedinečný charakter, který i s velkého kombi (rozměrově na hranici střední a vyšší střední třídy) činí pohledný express.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Ford Mondeo Kombi 2.2 TDCI Titanium S

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2179 ccm. Nejvyšší výkon 129 kW při 3500/min. Největší točivý moment 400 N.m při 1750 – 2750 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

Nezávislé zavěšení předních kol typu McPherson. Víceprvková náprava vzadu.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 218 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,4 / 4,9 / 6,2 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2850 mm. Celkové vnější rozměry 4830/1886/1512 mm. Palivová nádrž 70 l.

Základní cena (cena testovaného vozu)

960 990 Kč (1 141 090 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Ford
Model:Mondeo
Karosérie:Kombi
Motor:2.2 TDCi
Palivo:nafta
Rok výroby:2009
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -