Kawasaki KVF 750 - pro práci i zábavu (TEST)

Testy
22.07.2009

F T G

Kawasaki KVF 750 - pro práci i zábavu (TEST)

Tentokrát jsme se neposadili za volant, ale vyšvihli se za řídítka užitkové čtyřkolky Kawasaki KVF 750, která má v porovnání i s těmi "nejdrsnějšími" terénními automobily ještě lepší průchodnost náročným terénem.

Kawasaki KVF 750 je nejsilnější, ale také nejtěžší užitkovou čtyřkolkou značky. V rámci poslední modernizace minulého roku dostal její majestátní dvouválec elektronické vstřikování paliva, který výrazným způsobem zlepšil průběh točivého momentu.

Podvozek má nyní odpružení s progresivní charakteristikou. Oproti předchozím modelům KVF 650 a KVF 700 disponuje zadní náprava nezávislým zavěšením, což přispívá k pohodlnější jízdě.

Testovaný model byl vyveden v černém provedení s červenými pruhy. Škoda jen těch stříbrných ocelových kol, černé disky by podle nás korespondovaly s designem stroje přeci jen trochu lépe. Vpředu čtyřkolce dominují čtyři kulaté reflektory s dobrou účinností. „Kawa“ standardně poskytuje jezdci velkou dávku pohodlí a přestože to homologace na silnici neumožňuje, na prostorné sedlo se bez problému vejde i spolujezdec.

Ten bude mít dost místa i pro nohy, což nebývá vždy u konkurence právě samozřejmostí. Posed na stroji je perfektní, řídítka jsou schovaná do plastového krytu přispívajícímu k robustnosti.

Veliký digitální displej s množstvím ukazatelů provozních funkcí je přehledný a jednotlivé ovladače na řídítkách jsou dobře ovladatelné. Dílenské zpracování je na jedničku, přesně tak jak jsme tomu u Kawasaki zvyklí. Vzadu nechybí závěsné zařízení s přípojkou elektriky stejně jako dvojice svítilen.

Tovární zadní světlo totiž překrývá SPZ a v rámci homologačního kytu dovozce musel vybavit stroj koncovými světly s integrovanými blinkry. Navíc přibyly i zástěrky proti odlétajícímu bahnu a kamenní stejně jako zpětná zrcátka. Právě ty jsme ale při jízdě terénem raději odmontovali. Nutno dodat, že homologační kyt příliš krásy čtyřkolce nepřidal, ba právě naopak.

Možná by se provedení zástěrek a koncových svítilen dalo navrhnout efektněji. Pro převoz nářadí, či jiného nákladu dobře poslouží přední a zadní nosič, na drobnosti jako klíče telefon apod. poslouží uzavíratelná plastová schránka.

Nádrž má objem 19 litrů a její hrdlo se nachází hned vedle zadní části sedla. Okamžitě po usednutí na stroj vyrážíme do terénu. Razantně „bereme“ za plyn a dvouválcový motor okamžitě reaguje brutální akcelerací doprovázenou charismatickým zvukem. Zadní pneumatiky se „zakusují“ do hlíny a všude lítá bahno.

Před námi se objevuje hluboká kaluž s rozbláceným výjezdem. Tlačítkem na řídítkách raději připojujeme pohon přední nápravy a zvedáme se ze sedla. Kawasaki však ledovým klidem projíždí vodou a nám je hned jasné, že hranice průjezdnosti terénem je u tohoto stroje posunuta o pořádný kus dopředu.

Do úzkých dostáváme stroj až v náročném stoupání za všudypřítomného bahna, kdy se nám v jedné části kopce zvedá přední kolo a čtyřkolka protestuje proti dalšímu pohybu vpřed. Saháme tedy po krátké páčce integrované do páky přední brzdy, kterou se ovládá plynulá uzávěrka diferenciálu.

Čtyřkolka se rozjíždí kupředu tak, že ani nepotřebujeme volit režim pomalého převodu variátoru. Přestože je KVF 750 užitkový stroj, poskytuje jezdci pořádnou porci zábavy. Libůstkou jsou drifty ve vyšších rychlostech, které umí „kawa“ v režimu 2WD znamenitě.

Aby také ne, její dvouválcové „véčko“ má od loňského roku el. vstřikování paliva, které zlepšilo nejen spotřebu pohonných hmot, ale především průběh točivého momentu ve středních otáčkách. Stroj má tak síly na rozdávání, nezalekne se prakticky žádného stoupání a je to jen na odvaze jezdce, kam se s KVF pustí…

I tak ale hodnotíme spotřebu paliva za vyšší, KVF 750 si v terénu bez problému řekne o 20-25 l/100 km. Bzdy na této kawasaki příliš často nepoužijete, chytrý variátor totiž umí při ubrání plynu efektně brzdit motorem.

Když to nestačí, postarají se o zastavení stroje kotoučové brzdy s průměrem 200 mm vpředu a několikakotoučová brzda v olejové lázni kompletně zakrytá proti nečistotám vzadu. Na stroji se dá relativně pohodlně cestovat i po asfaltu, kde ideální rychlost považujeme kolem 80 km/h.

Čtyřkolku jsme ale dokázali rozjet až na 114 km/h. Stabilita na asfaltu je v těchto rychlostech výrazně zhoršená a to především kvůli terénnímu vzorku pneumatik.
Velkoobjemová Kawasaki KVF 750 je se svým unikátním dvouválcem velikým zdrojem zábavy drtícím čínské stroje jediným přidáním plynu. Konkurenci spatřujeme spíše ve strojích od Can-amu nebo Polarisu nesoucích však vyšší cenovku.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Kawasaki KVF 750

Motor

Zážehový vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 749 ccm. Nejvyšší výkon 50,4 k při 6500/min. Největší točivý moment 25,5 N.m při 4000/min.

Převodové ústrojí

Připojitelný pohon všech kol s plynulou uzávěrkou diferenciálu. Variátor.

Podvozek

Dvojitá A-ramena.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 1282 mm. Zdvih vpředu/vzadu 170 mm/200 mm. Min. světlá výška 247 mm. Suchá hmotnost 274 kg, provozní 310 kg. Palivová nádrž 19 l.

Cena

239 000 Kč + 15 000 Kč (homologace)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -