Citroen C6 2.7 HDI - francouzský prezident (TEST)

Testy
23.09.2009

F T G

Citroen C6 2.7 HDI - francouzský prezident (TEST)

Už pár let válčí automobilka Citroen na poli luxusních vozů se svým extravagantním modelem C6. Ohrozí francouzská elita německou konkurenci?

 

Na tento redakční test jsem se těšil více než obvykle. Majestátní Citroen C6 je v Česku „vzácným zbožím“ a ani v našem hlavním městě se s ním příliš často nesetkáte.

Přiznejme si ale, že se v našich končinách přikládá renomé značky možná až příliš velký význam a image Citroenu není v segmentu limuzín vyšších tříd úplně to nejvyšší "top". Na nízkém počtu těchto vozů u nás má podíl také fakt, že se Citroen sebevědomou cenovkou na C6 příliš nepodbízí (proč by to na druhou stranu také dělal) a na našem trhu medializuje především nižší řady a případně velkoprostorové vozy.

Obliba "cé-šestky" u jednoho z moderátorů pořadu Top Gear nám před testem dávala tušit, že se máme na co těšit. A taky že ano. Obrovský přední převis a šířka neokoukané karosérie jsou doslova pastvou pro oči kolemjdoucích, stejně jako úzké natáčecí bixenonové světlomety, nebo záď s konkávně vypouklým zadním sklem a úzkými sdruženými svítilnami.

Emoce vyvolávají i výrazně vykrojené blatníky, bezrámová dvouvrstvá okna, nebo třeba zadní přítlačné křídlo, které se vysunuje kolem rychlosti 130 km/h z útrob zavazadelníku. Podobně jako exteriér, velkou dávku originality nabízí Citroen C6 i uvnitř. Nastupování do vozu usnadňují široké dveře a to i vzadu.

Světlé, kožené čalounění spolu s dekorem přístrojové desky ve stejném barevném provedení působí luxusním dojmem. Čalounění stropu sice není z alcantary, ale jeho provedení je na velmi vysoké úrovni stejně, jako slícování jednotlivých dílů přístrojové desky.

Před řidičem je relativně úzký displej s digitálním rychloměrem, otáčkoměrem a palivoměrem, po vzoru C4. Systém hlídající dostatečný tlak v pneumatikách je spolu s indikátorem teploty provozních náplní integrován do barevného LCD displeje ve středu přístrojové desky. Nechybí ani navigační systém, palubní počítač, nebo třeba GSM telefon. Displej je dobře čitelný a pomocí tlačítek vedle něj lze dokonce nastavit jeho sklon.

Středový panel je plný titěrných tlačítek, jejichž ovládání při jízdě vyžaduje až příliš velké soustředění. Nechybí ani head-up displej s možností nastavení jasu a polohy promítaných údajů na předním skle.

Citroen nabízí dostatek odkládacích prostorů, z nichž většina má navíc nějaký zavírací systém. Interiér tak prakticky pořád působí uklizeným dojmem. Sedadlům nechybí elektrické ovládání, které se nachází na předních dveřích, po vzoru některých Mercedesů. Pochválit musíme jejich rozměry, nepřekvapí ani jejich typická měkkost.

O dostatku místa vpředu se snad ani netřeba zmiňovat, na nedostatek prostoru si ale nemůžou stěžovat ani cestující vzadu. Těm navíc jízdu zpříjemňuje možnost elektrického posunu pravého předního sedadla (tlačítko je pod loketní opěrkou) stejně, jako několik výdechů klimatizace, kterou lze částečně ovládat právě ze druhé řady sedadel. Na zadním skle navíc najdete praktickou sluneční clonu.

Zavazadelník pojme 421 litrů nákladu, je však relativně nízký. Kromě vysokého stupně originality exteriéru a interiéru nás nejvíce chytl za srdce způsob, jakým se C6 přenáší přes všudypřítomné nerovnosti našich silnic.

Je to dáno vyspělým pneumatickým odpružením, díky němuž se automobil přes nerovnosti doslova vznáší… Právě aktivní odpružení Hydractive 3 Plus řadí jízdu s tímto Citroenem do luxusního segmentu a občas se nám zdálo, že ještě o kousek dále. Světlou výšku lze pomocí tlačítek na středové konzole nastavit v rámci čtyřech úrovní.

Nejvyšší úroveň dovoluje přejezd obrubníků a jiných silničních zlomů, aniž by byla ohrožena spodní část vozu. Nastavení světlé výšky na nejnižší úroveň umožňuje pohodlnou manipulaci s nákladem. Po překročení určité rychlosti (10 km/h a 40 km/h) se světlá výška automaticky vrací k normálu. Uchvátila nás také skutečnost, že při přejetí nerovnosti se z podvozku neozývaly žádné rány od kol.

Jediný neduhem podvozku tak může být o něco větší náklony karosérie v zatáčkách, nadměrná nedotáčivost předchozího modelu DS byla ale v případě „cé-šestky“ potlačena na minimum. Citroen však řidiče k rychlejší jízdě vůbec nevybízí a jako jeden z mála mu poskytuje zábavné svezení i při klidném tempu.

Je to dáno především zmiňovaným podvozkem, klidným řízením a sametově řadícím šestistupňovým automatem. Dvojitě přeplňovaný vznětový šestiválec 2.7 HDI má kultivovaný chod a jeho zvuk minimálně proniká do interiéru.

Nejvyšší výkon činí 150 kW při 4000 ot/min., největší točivý moment 440 N.m vrcholí při 1900 ot/min. Automobil s tímto objemným dieselem velmi slušně akceleruje, spotřeba se mimo město drží pod hranicí 8 l/100 km. Ve městě si vůz řekne zhruba o 3 litry benzinu více. Delší prodlevy v řazení automatické převodovky lze řešit řazením v rámci manuálního módu.

Citroen C6 je automobilový klenot, který dává komfortní jízdě nový rozměr. Tichý motor 2.7 HDI považujeme za optimální motorizaci pro automobil, který je úspěšným pokračovatelem vozu s mnoha revolučními prvky.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Citroen C6 2.7 HDI

Motor

Vznětový dvojitě přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2720 ccm. Nejvyšší výkon 150 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 440 N.m při 1900 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Víceprvková náprava vpředu se dvěmi trojúhelníkovými rameny. Víceprvková náprava vzadu.

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 230 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 12 / 6,8 / 8,7 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2900 mm. Celkové vnější rozměry 4908/1860/1464 mm. Palivová nádrž 72 l.

Cena

1 645 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:C6
Karosérie:Sedan
Motor:2.7 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2009
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -