Peugeot uvádí na trh nové modely 108 a 508 (NOVINKA)

Novinky
13.09.2014

F T G

Peugeot uvádí na trh nové modely 108 a 508 (NOVINKA)

Invaze novinek od Peugeotu pokračuje představením zbrusu nového modelu 108, který je určený především pro městský provoz. Peugeot však myslí i na manažery a rodiny. Povedený facelift modelu střední třídy 508 je toho důkazem.

Peugeot 108 byl od svého uvedení na trh v roce 2005 již dvakrát modernizován, a tak není divu, že téměř deset let od své premiéry automobilka představuje zbrusu nový model. Hlavními atributy avizované novinky je atraktivní design, skvělá ovladatelnost ve městě, bohatá výbava a solidní vnitřní prostor.

Z pohledu designu nám Peugeot 108 připadá z tria TPCA (108, Aygo, C1) asi nejumírněnější, pro evropského zákazníka by to však mohlo být spíše lákadlem. I tak však zákazník získává prostor pro individualizaci vozu a v nabídce jsou navíc čtyři modely. Základní třídveřová varianta a praktická pětidveřová. Každý z těchto modelů se navíc vyrábí buď jako hatchback nebo vůz s otevřenou střechou.

Jedinečná je již zmiňovaná možnost úpravy dle přání a vkusu zákazníka. K dispozici jsou nejen různé barvy plátěných střech u modelu s otevírací střechou, ale v nabídce jsou i dvě zcela nové barvy karosérie - zlatavě měděná Aïkinite a červená Purple. Dvoubarevné provedení je vyhrazeno výlučně pro třídveřový hatchback a je dispozici ve dvou verzích - červená Purple a šedá Gallium nebo bílá Lipizan a Aïkinite.

Zákazník si navíc ještě může doladit svůj Peugeot pomocí sedmi témat osobních úprav a tří verzí interiéru. Témata zahrnují polepy určené na karoserii, vnější zpětná zrcátka, ​​polepy určené do kabiny, koberečky, ovladače otevírání (mechanické, systém „plip“ nebo ovladače pro bezklíčové odemykání a startování), zatímco tři verze interiéru určují vzhled lišt palubní desky a středového panelu.

Bezesporu atraktivní a zároveň velice praktickou novinkou je displej s funkcí Screen Mirror včetně nových protokolů připojení MirrorLinkTM a AppInCar. Co to znamená? Pomocí jednoduché aplikace, kterou si zdarma stáhnete na svůj smartphone si jednoduše propojíte displej v automobilu s displejem svého mobilního telefonu. Díky funkci Mirror Screen se z dotykového displeje vozu PEUGEOT 108 stává zrcadlo připojeného kompatibilního telefonu. Řidič pak smartphone ovládá na dotykovém displeji vozu. V závislosti na připojeném telefonu jsou aplikace rovněž ovladatelné hlasovými příkazy s využitím systému rozpoznávání hlasu.

Je-li vůz v pohybu, je z bezpečnostních důvodů omezen přístup k některým aplikacím. Při jízdě může řidič používat aplikace užitečné pro řízení, jako je například navigace a dále funkce, jaké nabízí například Peugeot Music, internetové rádio značky, jehož provoz byl zahájen při této příležitosti.

Nový model je vybaven doplňky výbavy vyšších segmentů, jako je kamera pro snadné couvání, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání a startování.

Talentovaný a moderní nový vůz nezapomíná ani na základní požadavky segmentu. Díky své hbitosti a kompaktním rozměrům je dokonalým společníkem do města. Zásluhou výkonných tříválcových motorů je jeho provoz velmi úsporný. Nabídku motoru tvoří čtyři zážehové tříválce - 1.0 VTi 68 k S&S s pětistupňovým manuálem a spotřebou 3,8 l/100 km, 1.0 VTi 68 k, rovněž s pětistupňovým manuálem a spotřebou 4,1 l/100 km. Pro příznivce automatů je k dispozici motor 1.0 VTi 68 k kombinovaný s pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG5, ten dosahuje kombinované spotřeby 4,2 l/100 km. Novinkou je pak PureTech 1.2 82 k s pětistupňovou manuální převodovkou a spotřebou 4,2 l/100 km.

Cena Peugeotu 108 u nás startuje na 223 900,- CZK (základní výbava Access) pro variantu s motorem 1.0 VTi a pětistupňovým manuálem. Za model s motorizací 1.2 PureTech a lepší výbavou Active pak zákazník zaplatí 265 900,- CZK.

Peugeot 508 byl uveden na trh v roce 2005 a většinu zákazníků reprezentuje firemní klientela. Vůz se stal skutečně oblíbeným zbožím na poli obchodních reprezentantů a managerů nadnárodních firem. V současnosti Peugeot uvádí na trh modernizovanou verzi tohoto automobilu, která se dotkla nejen změn exteriéru, ale rozšířila se i nabídka motorizací.

Poměrně zásadní přepracování je patrné na přídi vozu. Nová je maska chladiče, která působí výrazněji a elegantněji v porovnání s předchozí variantou. Díky přepracování nárazníků, které mají nyní lepší ochrannou funkci, došlo k prodloužení délky karosérie o 38 milimetrů u varianty sedan.

Poměrně zásadní změnou a zároveň překvapivou novinkou v rámci vyšších výbav je použití technologie LED pro potkávací a dálkový režim předních světlometů. Tyto světla můžeme najít na některých vozech luxusních tříd, u automobilu střední třídy mají tedy tato světla premiéru. Přestože jsme neměli možnost vyzkoušet potkávací LED světla za tmy, očekáváme výrazně vyšší kvalitu světleného toku. Zkušenosti vám přineseme v rámci některého z redakčních testů tohoto modelu.

Peugeot 508 se ale změnil i uvnitř. Do palubní desky je v rámci sériové výbavy od úovně Active zabudován sedmipalcový dotykový displej, na kterém je intuitivně seskupena většina ovladačů vozu. Na středovém panelu palubní desky je pod dotykovým displejem neustále dostupné ovládání hlavního menu – navigace, klimatizace, rádio, připojení na internet atd. Díky zabudování dotykového displeje došlo k odlehčení středového panelu, ze kterého zmizely některé ovladače. Do konzoly byla navíc začleněna nová uzavíratelná odkládací přihrádka.

Před řidičem se nachází komplexní sdružený přístroj připomínající sofistikovaný hodinářský výrobek. Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na který jsou v dobře čitelných barvách promítány informace o řízení a navigaci.

Z některých prvků výbavy stojí za zmínku adaptivní dálkové světlomety (automatické přepínání dálkových světel), indikátor podhuštění pneumatik, přední a zadní parkovací asistent, čtyřzónová automatická klimatizace či kvalitní hi-fi systém JBL. K soupisu výbavy je třeba přidat dvě novinky - systém sledování mrtvého úhlu a couvací kameru, jejíž záběry jsou barevně promítány na dotykový displej.

Peugeot poprvé uvádí nový benzínový motor splňující normu Euro 6. Jedná se o přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP 165 k S&S spojený s šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou šestistupňovou automatickou převodovkou EAT 6. Tento nový motor nahrazuje motorizaci 1.6 THP 156 k Euro 5, je přeplňovaný turbodmychadlem twin scroll s přímým stechiometrickým vstřikováním (200 bar) a plynulým variabilním časováním ventilů. Novinkou je také dieselová varianta motoru 2.0 BlueHDI 180 k EAT 6. K potěšení z jízdy a nízké spotřebě paliva u tohoto motoru má přispět automatická převodovka EAT 6 nejnovější generace z dílen skupiny PSA.

Tato dieselová verze motoru 2.0 BlueHDI rozšíří stávající škálu motorizace modelu 508 RXH, s jehož výrobou se samozřejmě i nadále počítá. Cena základního sedanu 508 startuje na 594 000,- CZK (Access) s motorizací 1.6 VTi. Varianta s automatem a nově naladěným motorem 2.0 BlueHDI (180 k) pak bude stát v nejvyšší výbavě Allure 865 tisíc.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -