Dodge Durango - ofenziva začíná

Novinky
08.05.2008

F T G

Dodge Durango - ofenziva začíná

Stále sílící japonská konkurence v segmentu SUV donutila značku Dodge k výrazné obměně výrobního programu. Do boje proti Japoncům tak automobilka koncernu DaimlerChrysler vstupuje na domácí trh s novým modelem Durango, které ji má dostat zpět na výsluní.

První prostorné terénní kombi Durango přišlo na svět v roce 1998 a hned trhalo prodejní rekordy. V posledních letech šly však prodeje rapidně dolů, ještě v roce 2000 se prodalo 170 000 vozů, o dva roky později už jen sto tisíc, což znamenalo nejvyšší čas pro obměnu.

Druhá generace Dodge Duranga v retrostylu s agresivní a mohutnou chromovanou chladičovou mřížkou je prostornější ve všech směrech.

Designeři se drželi prastaré americké zásady „Co je větší – je lepší“, a tak vůz disponuje největším rozvorem (3027 mm), o 10 cm větším než třeba Tahoe a také největším zavazadlovým prostorem (538 l s třetí řadou sedadel). Současný model je nyní téměř o osmnáct centimetrů delší (5101 mm) a širší o pět centimetrů (1930 mm). Dodge tak působí ze všech stran mohutně.

K většímu vnitřnímu prostoru přispělo zvýšení karoserie téměř o osm centimetrů na 1887 mm. Druhá řada sedadel nabízí nyní podstatně více místa, za příplatek je k mání ještě třetí řada, která je však tak akorát dobrá pro děti. Při jejím sklopení vzniká dostatečný prostor pro nadměrný náklad. „Dodge Durango je vybaven důmyslným konstrukčním řešením podvozku, který zaručuje výborné jízdní vlastnosti nejen v terénu, ale také na silnici“, uvedl Frank Klegon, šéf divize terénních automobilů. „Při konstrukci vozu jsme využili veškeré zkušenosti z vývoje vozidel kategorie offroad, a proto považujeme Durango za špičku tohoto segmentu“.

Stálý pohon všech čtyř kol (rozdělení sil na nápravy 48:52) s mechanickou uzávěrou mezinápravového diferenciálu a redukční převodovkou zajistí dobrou stabilitu na silnici s nižším stupněm adheze a v terénu je neocenitelným pomocníkem. Přední kola jsou nezávisle zavěšena a odpružena vinutými pružinami, vzadu je tuhá náprava na listových perech.

Potencionální zákazníci si mohou vybrat ze tří pohonných jednotek podle svých představ. Nejslabší šestiválec Magnum 3.7 (157 kW, 319 N.m) je součástí standardní výbavy modelu s jednou poháněnou nápravou. Zlatý střed představuje osmiválec 4.7 s točivým momentem 393 N.m při 3600/min. Tento motor má původ v Grand Cherokee a pro vůz této hmotnostní třídy představuje existenční minimum. Zvláště, když má výkon pouze 172 kW při 4600/min. Řidiči, kteří s ním sbírali zkušenosti, přiznali, že měli pocit jako by jeli se šestiválcem. Motor je kombinován se samočinnou pětistupňovou převodovkou. Při sjíždění prudkých svahů elektronický systém sám řadí nižší rychlostní stupeň, což umožňuje řidiči brzdit motorem. Mnohem lepší dynamické vlastnosti zajišťuje osmiválec HEMI Magnum 5.7 litrů s výkonem 257 kW při 5600/min.

Dodge Durango se dodává ve třech stupních výbavy – v základní ST, SLT a špičkové Limited. Kokpit žádných velkých změn nedoznal. Vše je patřičně velké, na obvyklém místě a pohodlně ovladatelné, analogové přístroje jsou v zorném poli řidiče. Druhý a nejvyšší stupeň výbavy nabízí mj. DVD systém nebo hands-free sadu s technologií Bluetooth. Komfort posádce zajišťuje automatická dvouzónová klimatizace s možností individuálního nastavení na zadních sedadlech. Přes všechny fajnovosti zůstává Durango vhodným vozem i do tvrdšího terénu, což ostatně dokazuje větší pevnost příhradového rámu.

 

Tento článek byl připraven ve spolupráci s časopisem http://www.ioffroad.cz/

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -