Subaru Impreza 1.6i-S Lineartronic – skvělý základ

Testy
17.09.2018

F T G

Subaru Impreza 1.6i-S Lineartronic – skvělý základ

Nová Impreza od Subaru opět přijíždí jako hatchback s originálním designem. V nabídce však už žádnou ryze sportovní variantu nenajdete. Nevadí, vždyť běžný zákazník se stále může těšit na zachování tradičních hodnot v čele se sofistikovaným pohonem všech kol a to i u základního modelu. Testovali jsme variantu ve výbavě Comfort se zážehovým čtyřválcem 1.6.

Subaru vždy volilo vlastní cestu a při konstrukci vozů se prakticky vůbec nedívá kolem sebe. Platí to nejen o technice, ale také o designu. Zástavba tradičních motorů boxer, umožnila konstruktérům poměrně svobodné rozhodování o tvaru přední části auta. Příď je díky tomu nižší, čímž zajišťuje perfektní výhled a v neposlední řadě také optimální aerodynamický tvar.

Nižší střecha v kombinaci s širšími lemy blatníků rovněž zajišťují dynamický vzhled, přestože zadní část karosérie s rozměrnými svítilnami se sportovním střihem jaksi nekoresponduje. Právě zadní partie auta by zasloužila trochu více emocí, tak jak jsme u této značky zvyklí. Ocenit však musíme bezesporu originální vzhled, který není v Evropě rozhodně samozřejmostí.

Subaru Impreza dostala zbrusu nový interiér. Ergonomie je na jedničku a to platí i o kvalitě použitých materiálů a provedení. Přístrojová deska je přehledná a útulná zároveň. Volant se skvěle drží a potěší i pěkná grafika centrálního displeje s dotykovým ovládáním. Sedadla mají dostatečné boční vedení těla a optimální tuhost. Vyzkoušeli jsme, že ani po několikahodinové jízdě posádku neunaví.

Další pochvalu si zaslouží solidně dimenzovaný vnitřní prostor. Tento kompaktní hatchback totiž poskytuje dostatek prostoru nejen na předních sedadlech, ale také vzadu. A to ve všech směrech. Snad jen objem zavazadelníku je spíše průměrný a mezigeneračně narostl pouze o pár litrů na celkových 385 l.

Zapomeňte na přeplňování

Impreza se v současnosti nabízí s dvěma zážehovými motory – 1.6 a 2.0. Oba pochopitelně mají horizontální uložení válců (boxer), což snižuje těžiště vozu a zlepšuje jízdní vlastnosti. My jsme testovali slabší šestnáctistovku s atmosférickým plněním a nejvyšším výkonem 84 kW při 6200 ot/min. Největší točivý moment 150 N.m vrcholí při 3600 ot/min. Škoda jen, že si v nové Impreze nenašel místo přeplňovaný motor 1.6 z modelu Levorq, který poskytuje o poznání lepší dynamiku. Ne, že by testovanému motoru vyloženě scházel výkon, ale na dynamické svezení se přeci jen příliš nehodí.

Na normální jízdu ale tento motor rozhodně stačí a navíc se chlubí zajímavým zvukem typickým pro pohonné jednotky typu boxer. Jedinou převodovkou montovanou do tohoto modelu je automat CVT s označením Lineartronic. Jak již název napovídá, jedná se o sedmistupňovou převodovku s plynule měnitelným převodem. Převodovka je komfortní, avšak rychlejších reakcí se při potřebě náhlé akcelerace bohužel nedočkáte. Situaci trochu zlepší její manuální mód, ale stále se nevyrovná klasickým dvouspojkovým převodovkám od konkurence. Není však žádným tajemstvím, že Subaru prodá nejvíce aut v Americe a tam jsou převodovky s variátory v oblibě.

A jak je na tom motor se spotřebou pohonných hmot? V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem 7 l na sto kilometrů. Při snaze o úspornou jízdu mimo město není problém jezdit pod šestilitrovou hranicí.  Ve městě naopak počítejte s apetitem 8 l/100 km. To nejsou vůbec špatné hodnoty s ohledem na pohon všech kol a automatickou převodovku, co říkáte? V souvislosti se spotřebou bychom ocenili snad jen větší nádrž. Její objem byl totiž snížen na 50 litrů.

Jízdní vlastnosti a sofistikovaný EyeSight

Asi největší zbraní testované Imprezy je bezesporu podvozek. Auto se totiž chlubí perfektní stabilitou a přísně neutrálním chováním v zatáčkách. Od prvního usednutí za volant nám je jasné, že takto vyladěný podvozek by bez problému zvládl výrazně vyšší výkon. A tak to má být. Podvozek „rychlejší“ než motor by měl být jedním z důležitých atributů moderního automobilu. Škoda jen, že se tímto principem neřídí všichni výrobci.

Také brzdy si zaslouží pochvalu za skvělou účinnost, která nevadne ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují. Řízení je relativně přesné, příliš zpětné vazby však nenabízí. Chválíme ale optimálně naladěný posilovač. Za zmínku rozhodně stojí i sofistikovaný pohon všech kol Symmetrical AWD, který výrazně přispívá k velmi dobrým jízdním vlastnostem za nejrůznějších provozních podmínek.

Kromě standardních bezpečnostních prvků se nová Impreza standardně prodává se systémem EyeSight. Ten patří mezi nejlépe fungující elektronické pomocníky na trhu. Systém například zahrnuje předkolizní brzdění a adaptivní tempomat. Ten udržuje nejen řidičem nastavenou rychlost, ale i vzdálenost od nejbližšího vozidla. Samozřejmostí je také hlídání pohybu v jízdních pruzích včetně asistenta pro udržování v jízdním pruhu. Nechybí ani asistent dálkových světel a systém monitorování mrtvých úhlů při couvání z parkovacího místa. Ani jednou se nám při provozu auta nestalo, že by se EyeSight zmýlit. A to jsme s ním jezdili již několikrát. Bravo!

Resumé

Pětidveřový hatchback Subaru Impreza 1.6i-S s automatickou převodovkou CVT představuje zajímavou kombinaci, kterou ocení zejména náročnější uživatelé. Zajímavostí je fakt, že se v rámci této třídy jedná o jednu z nejlevnějších čtyřkolek v automatu. A to navíc s velmi slušnou výbavou již v základním provedení a sofistikovanými bezpečnostními systémy. Pokud si rádi užíváte dynamické jízdy, doporučujeme připlatit si za silnější dvoulitr. Pro vyznavače klidného svezení ale testovaná motorizace rozhodně stačí.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Subaru
Model:Impreza
Karosérie:Hatchback
Motor:1.6i
Palivo:benzín
Rok výroby:2018
Technické parametry
Typ motoru:Atmosferický zážehový čtyřválec typu boxer
Válce:4
Objem motoru:1600 ccm
Nejvyšší výkon:84/6200 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:150/3600 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:180 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:12,4 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:8,0/5,5/6,4 l, kWh
Velikost zav. prostoru:385 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):50
Pohotovostní hmotnost:1451-1496 Kg
Nosnost:424-469 Kg
Základní cena:560 000 Kč (499 000 Kč, akční cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:560 000 Kč

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -