Citroen Spacetourer 2.0 BlueHDI – zdařilá alternativa k MPV

Testy
18.01.2019

F T G

Citroen Spacetourer 2.0 BlueHDI – zdařilá alternativa k MPV

Komfortní minivan Spacetourer vyrábí Citroen ve spolupráci s japonskou Toyotou a koncernovým Peugeotem. V nabídce jsou tři délky karosérie a stejný počet vznětových motorů. My jsme testovali prostřední variantu „M“ s dvoulitrovým čtyřválcem s nejvyšším výkonem 150 koní.

Početné rodiny velmi často volí nejen vozy kategorie MPV, ale právě i osobní minivany. Ty většinou poskytují ještě více místa, avšak omezená nabídka na trhu limituje větší rozšíření těchto automobilů. Citroen Spacetourer si získal řadu příznivců a to nejen díky svým užitným vlastnostem, ale v neposlední řadě i příznivým pořizovacím nákladům.

Citroen se nabízí ve třech variantách karosérie (XS, M a XL) s délkou od 460 do 530 cm. Maximální výška (v závislosti na variantě a výbavě) činí pouhých 194 cm, což umožňuje vjezdy do krytých parkovišť a garáží, kam se někteří jeho vyšší konkurenti prakticky nedostanou. Námi testovaná verze M je 4956 milimetrů dlouhá a patří k nejoblíbenějším. Další variabilitu zajišťuje uspořádání sedadel.

Obdobně jako je v nabídce variantní délka karosérií, další alternativy se nabízejí v rámci pojetí interiéru. Zákazník si může vybrat buď Spacetourer Family nebo Spacetourer Business. Právě Spacetourer Business je více přizpůsoben pracovním účelům. A to buď pro jednodušší převoz rozměrnějšího nákladu, nebo pro převoz osob s přizpůsobením interiéru pro kancelářskou práci.

Jednou z hlavních výhod modelu Spacetourer je atraktivní design. Styl značky se projevil i na tomto modelu, který cílí nejen na praktickou stránku, ale především na eleganci. Zejména přední část potěší pohlednou maskou, která stylově koresponduje s modelovou řadou Citroenu. Do předního nárazníku byly integrovány světlomety LED pro denní svícení. Nad nimi jsou pak široké hlavní světlomety s moderním vzhledem. 

Obývací pokoj na kolech

Citroen Spacetourer Family se standardně prodává v pětimístném provedení, testovaný vůz byl však vybaven další řadou sedadel s třemi místy navíc. Celkem tedy tento minivan převeze až 8 lidí. Vnitřní prostor testovaného vozu je pochopitelně dostatečně dimenzovaný. Vpředu musíme pochválit především dostatek místa v příčném směru. Snad jen v podélné části bychom si uměli představit větší možnost posunu sedadla řidiče směrem vzad.

Přístrojová deska je vyvedena z kvalitních a dobře slícovaných plastů. Řidič má všechny ovladače v příjemném dosahu a celkově působí přístrojová deska moderně a elegantně. Zároveň zaujme svým neotřelým provedením. Na středovém panelu se nachází centrální displej, který je dotykový a chlubí se pěknou grafikou. Palec nahoru zaslouží za široké možnosti propojení s ostatním zařízením včetně tzv. Mirror link. Snad jen odkládacích přihrádek by mohlo být více. Na druhou stranu ty stávající jsou praktické, velké a dobře dostupné. Výbava testovaného vozu zahrnuje luxusní prvky, jako například head-up displej, masážní sedadla nebo třeba adaptivní tempomat.

Na zadní řadu sedadel je velice dobrý přístup a to hlavně díky elektricky ovládaným posuvným bočním dveřím. Šířku zadních sedadel však částečně limitují boční schůdky. Velikost zavazadelníku se liší v závislosti na zvolené délce karosérie. Námi testovaný model s karosérií „M“ v osmimístném provedení pojme slušných 798 litrů. Po vyjmutí poslední řady sedadel zákazník získá prostor pro 2381 litrů nákladu. Nutno podotknout, že tyto hodnoty platí při zachování veškerého komfortu na všech sedadlech.

Za volantem

Pro Citroen Spacetourer jsou v nabídce tři vznětové motory -  1.5 BlueHDI 120k, 2.0 BlueHDI 150k a 2.0 BlueHDI 180k. My jsme zkoušeli slabší dvoulitr s nejvyšším výkonem 110 kW při 4000 ot/min. a největším točivým momentem 370 N.m. Ten vrcholí při 2000 ot/min. Podle výrobcem uváděných parametrů by se mělo jednat o optimální motorizaci, která se prodává výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou. Zájemci o automat EAT8 pak musí zvolit silnější dvoulitr.

Testovaný motor 2.0 BlueHDI je dostatečně výkonný a to i při plném obsazení tohoto rozměrného minivanu. Motor slušně zabírá již od 1700 ot/min, po překročení hranice 3800 ot/min se ale vyplatí řadit výše. Pohonná jednotka se chlubí velice kultivovaným chodem a příkladným odhlučněním. Jednotlivé rychlosti jsou velmi dobře odstupňované a chod řadicí páky je lehký a relativně přesný. Na seznamu výbavy na přání nechybí ani pohon všech čtyř kol od externího dodavatele Dangel. Za něj zákazník zaplatí 209 tisíc korun včetně DPH.

Spotřeba pohonných hmot je příjemným překvapením. S ohledem na pohotovostní hmotnost 1955 kilogramů u osmisedadlového provedení, považujeme kombinovanou spotřebu 7 litrů na 100 kilometrů za velice příznivou. Ve městě a na dálnici se pak bez problémů vejdete do 8 litrů a mimo město ukazuje palubní počítač hodnoty začínající šestkou. Bravo!

Jízda s Citroenem Spacetourer zaslouží pochvalu především za vynikající komfort a to i přes to, že je tlumení tužší. Žádné odskakování kol na nerovnostech se však nekoná a auto se chlubí vynikající stabilitou. Vpředu má posádka vynikající výhled z vozu, zatímco na zadních sedadlech potěší zejména variabilita prostorného interiéru. Nechybí ani střešní okno, které perfektně prosvětlí vnitřek vozu. Řízení je poměrně přeposilované a málo strmé, má však velmi dobrý rejd. Zkrátka jako u užitkového vozu.

Líbilo se nám dobré odhlučnění interiéru, které je srovnatelné s osobními vozy. Palec nahoru dáváme i pohodlným sedadlům. Výtku si zaslouží brzdy, jejichž účinnost by mohla být lepší. Kvůli gumovému chodu pedálu se navíc brzdná síla poměrně špatně dávkuje. Tento atribut není zrovna příliš vhodný pro dynamickou jízdu. Ani malá strmost řízení však s tímto jízdním stylem zrovna nekoresponduje. Citroen se tedy samozřejmě daleko lépe hodí pro vyznavače klidné jízdy.

Resumé

Citroen Spacetourer 2.0 BlueHDI je atraktivní alternativou k velkoprostorovým vozům a nabízí i něco navíc. Velký prostor pro početnou rodinu je prakticky nepřekonatelný, testovaný Spacetourer však poskytuje i velmi slušný jízdní komfort. Díky vyšší pozici za volantem a vynikajícímu výhledu je samotné řízení opravdu příjemnou záležitostí. Palec nahoru pak dáváme i kultivovanému naftovému motoru 2.0 BlueHDI s dostatečným výkonem a nízkou spotřebou pohonných hmot.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:Spacetourer
Karosérie:Minivan
Motor:2.0 BlueHDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2018
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru:1997 ccm
Nejvyšší výkon:110/4000 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:370/2000 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:182 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:10,3 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:6,4/5,3/5,7 l, kWh
Velikost zav. prostoru:798 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):69
Pohotovostní hmotnost:1955 Kg
Nosnost:825 Kg
Základní cena:847 000 Kč (1.5 BlueHDI 120 MAN 6, karosérie M, Feel)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:901 450 Kč

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -