ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Nové Subaru Impreza – na prvním místě bezpečnost (NOVINKA)

První vozy modelu Impreza japonské značky Subaru se představily již téměř před pětadvaceti lety. Těchto hatchbacků dnes po světě jezdí více než dva a půl milionu, z toho v Evropě asi desetina. Po několikaletém vývoji přichází další, již pátá generace tohoto oblíbeného modelu. Představené Subaru Impreza bylo postaveno na zcela nové globální platformě a na našem trhu se prakticky stává jedním z nejlevnějších a přitom dobře vybavených vozů s pohonem 4x4 a automatickou převodovkou.

Nový model Impreza je typickým představitelem značky Subaru. Opět využívá motor s protilehlými písty Boxer a pohon všech kol Symmetrical AWD. Těžiště vozu je nyní o 5 mm níže a to mimo jiné přináší i zcela nové dynamické vlastnosti. Především se zlepšila ovladatelnost a větší stabilita nejen v přímém směru, ale i v ostrých zatáčkách. Řidiči jistě ocení rychleji reagující řízení, zvýšenou tuhost karosérie a nízkou úroveň vibrací. Další kapitolou je velmi dobrý jízdní komfort a pohodlí pro řidiče a posádku.

Již při prvním pohledu na novinku zaujme sportovní vzhled vozu. Typickým prvkem je šestiúhelníková maska chladiče a originálně tvarované přední světlomety. Bohatě tvarovaná linka vede od předního blatníku přes dveřní panely až po zadní boky a další stoupající linka směřuje ze spodní dolní části dveří dozadu. Konstruktéry byl kladen důraz na výbornou aerodynamiku a ideální výhled z vozu. V zadní opticky široké části dominují zadní dělená světla.

Přepracovaná kabina zvyšuje sportovní dojem tohoto pětidveřového hatchbacku. Na délku měří nová Impreza 4460 mm (+ 45 mm), rozvor se zvýšil na současných 2670 mm, což znamená nárůst o 25 milimetrů. Zavazadelník nijak nepřekvapí, 385 litrů je v této kategorii průměrnou hodnotou. Předchozí generace měla o zanedbatelných pět litrů méně. Po sklopení zadních sedadel uživatelé získají 1310 litrů a to je již docela slušný prostor i pro různé přepravy outdoorového vybavení.

V nadstandardním interiéru překvapí kombinace zdařilého designu a propracované konstrukce. Palubní deska plynule přechází do dveří a nově tvarovaná sedadla poskytují posádce lepší podporu a celkové pohodlí. Ve středu přístrojové desky je umístěn osmipalcový dotykový displej infotainmentového systému, který lze propojit s Apple CarPlayTM, Android Auto TM a dalšími zařízeními. Budoucí uživatelé asi nejvíce ocení špičkový výhled do všech stran, prostorný interiér a praktický a dobře využitelný zavazadlový prostor.

Přesné řízení umožňuje dobře zvládat různé dopravní situace a díky pečlivému ladění, tlumičům nebo nízkému těžišti se vůz obvykle vždy chová klidně a pohodlně. Uchycení stabilizátoru zadní nápravy přímo do karoserie výrazně omezuje celkové houpání a společně s přibrzďováním vnitřních kol přispívá k obratnosti Imprezy. Navíc prostorový rám umožňuje pohltit větší množství energie v případě nehody, úroveň absorpce energie se zlepšila téměř o 40 procent.

Nová Subaru Impreza se bude na našem trhu nabízet se dvěma benzinovými motorizacemi. První bude benzinová šestnáctistovka 84 kW/114k při 6200 ot/min , max. točivý moment 150 Nm při 3600 ot/min.  Druhá varianta představuje dvoulitr s parametry 116 kW/156k při 6000 ot/min a 194 Nm při 4000 ot/min. Hodnoty točivého momentu nejsou vzhledem k absenci přeplňování nijak výrazné, majitelé této značky ale především oceňují spolehlivost a dlouhou životnost originální hnací jednotky s protiběžnými písty a přímým vstřikem.

Snížila se celková hmotnost vozu, dnes se pohybuje od 1430 kilogramů podle výbavy. Vylepšená převodovka Lineartronic  je nejen konstrukčně lehčí o 8 kilogramů, ale vyznačuje se optimalizovaným rozšířením rozpětí převodových poměrů. V praxi to přináší účinnější a plynulejší zrychlení, lepší jízdní výkony a nižší spotřebu paliva, protože dokáže hnací jednotku udržovat v nejefektivnějším spektru otáček v různých provozních situacích.

Představená Impreza se může již v základní verzi pochlubit bohatou standardní výbavou, zejména tou bezpečnostní. Originální asistenční systém EyeSight, zahrnuje například předkolizní brzdění, adaptivní tempomat, který udržuje nejen řidičem nastavenou rychlost, ale i vzdálenost od nejbližšího vozidla, nebo hlídaní pohybu v jízdních pruzích. Nový je asistent dálkových světel a systém monitorování mrtvých úhlů při couvání z parkovacího místa. Vysoký standard základní výbavy doplňují například také litá kola, automatická klimatizace nebo vyhřívaná přední sedadla.

České ceny novinky začínají na 560000 Kč včetně DPH. Jedná se o provedení ve výbavě Trend ES Lineartronic s motorem 1.6i. Nejdražší špičkové provedení s hnací jednotkou 2.0XT Sport Lineartronic pořídíte za 790000 Kč včetně DPH. Japonské Subaru jako největší světový výrobce osobních aut s pohonem všech kol se podle informací představitele společnosti začíná orientovat také na alternativní pohony, ty má představit již za dva roky. Více informací o našich poznatcích z provozu nové Imprezy přineseme v našem redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz
Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.