Citroen C4 Picasso 2.0 HDI – praktický švihák (TEST)

Testy
20.09.2010

F T G

Citroen C4 Picasso 2.0 HDI – praktický švihák (TEST)

Citroen "posílá" své Picasso do segmentu vozů MPV ve velkém stylu. Jeho design totiž patří mezi to nejlepší co lze v této třídě spatřit. Nové Picasso bylo představeno na podzim loňského roku nejprve v sedmimístném a později i pětimístném provedení.

Nabídka prostorných víceúčelových rodinných vozů Citroen je opravdu široká, zajímavostí také je, že letitá Xsara Picasso neustále sklízí solidní obchodní úspěchy.

Není se co divit, že se v její výrobě plánuje pokračovat ještě minimálně dva roky. Modelová řada Citroenu C4 naopak vyplňuje mezeru mezi velkou C8 a avizovanou starší Xsarou Picasso. Pro srovnání je Citroen Grand C4 Picasso téměř o 20 centimetrů delší a 8 centimetrů širší.

My jsme testovali pětisedadlové provedení C4 Picasso, které se svým vzhledem od sedmimístné verze Grand příliš neliší. Líbily se nám především originálně tvarované zadní svítilny stejně jako výrazný střešní spoiler a v neposlední řadě i bohaté prosklení karosérie.

Dominantou interiéru je „průkopnický“ volant s pevným středem, jehož poloha je neměnná, což je ideální pro správnou funkci čelního airbagu.

Pro bezpečnost je tudíž irelevantní pokud jedete s tímto Citroenem rovně nebo projíždíte zatáčkou, airbag totiž vždy poskytne účinnou ochranu. Výhradu máme proti velkému množství tlačítek a rotačních ovladačů právě na středu volantu. Vyznat se v nich vyžaduje více času než je obvyklé.

Ze samotného středu volantu vyčnívá relativně drobný ovladač robotizované převodovky s absencí parkovacího módu. Ten je zajištěn automatickou aktivací a deaktivací parkovací brzdy.

Dalším výrazným prvkem interiéru je futuristická přístrojová deska s rozměrným informačním displejem umístěným v jejím středu. Ta jednotlivé kruhové přístroje pouze promítá, nechybí ani palubní počítač se standardní nabídkou funkcí.

Pochvalu si zaslouží pohodlná sedadla vpředu i vzadu stejně jako rozměrné hlavové opěrky s možností podélného a výškového nastavení. Snad jen boční vedení sedadel by mohlo být lepší. Zadní sedadla jsou podélně posunovatelná v rozmezí asi 14 centimetrů.

Picasso disponuje dobře promyšleným zavazadlovým prostorem o objemu 500 l (ten se posunem zadních sedadel vpřed zvětší až na 605 litrů a po sklopení opěradel dokonce na 1734 litrů).

Relativně vysoko umístěná nakládací hrana šla u námi testovaného vozu snížit pomocí tlačítka v zavazadlovém prostoru a to i při vypnutém motoru. Součástí příslušenství zavazadelníku byla i variabilní skládací taška na kolečkách a přenosná svítilna s integrovaným akumulátorem, který je neustále udržován ve stavu plného nabití.

Zkoušeli jsme variantu se vznětovým čtyřválcem o objemu 1997 cm3 a nejvyšším výkonu 100 kW při 4000 ot/min.

Největší točivý moment 270 N.m vrcholí při 2000 ot/min. Pohonná jednotka poskytuje Picassu solidní dynamiku, překážkou může být snad jen delší prodleva řazení robotizované převodovky.

Na druhou stranu díky jejímu použití nezabírá klasická řadící páka místo mezi sedadly, kam výrobce mohl umístit praktickou klimatizovanou schránku.

Pokud by však řidič přeci jen chtěl zkrátit prodlevy v řazení jednotlivých převodových stupňů, vyplatí se zvolit manuální mód, v rámci kterého lze měnit rychlosti pomocí páček pod volantem. S avizovanou motorizací jsme ve městě jezdili kolem 7,7 l/100 km, mimo město spotřeba pohonných hmot klesá dokonce až k šestilitrové hranici na 100 kilometrů.

V zatáčce drží Citroen dobře zvolenou stopu, nesedí mu jen přejezdy kolejí a jiných příčných nerovností. Pětimístné Picasso je bezesporu povedený vůz, který zaujme hlavně příznivce moderních technologií a originálních řešení.

Nevýhodou může být snad jen absence ručně řazené převodovky, která se v kombinaci se vznětovým dvoulitrem nenabízí. Potěší naopak bohatá bezpečnostní výbava, jenž v námi zkoušeném provedení zahrnovala sedm bezpečnostních vaků, samozřejmostí bylo i účinné ESP.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Citroen C4 Picasso 2.0 HDI

Motor

Vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 ccm. Nejvyšší výkon 100 kW při 4000/min. Největší točivý moment 270 N.m při 2000/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová robotizovaná převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 195 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,4 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,9 / 5,1 / 6,1 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2728 mm. Celkové vnější rozměry 4470/1830/1660 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena (Cena testovaného vozu)

774 900 Kč (890 900 Kč)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -